جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ساخت هشت‌ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان توسط بنیاد مسکن  

ساخت هشت‌ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان توسط بنیاد مسکن  

کد خبر: 9893

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سالجاری تعداد یک‌هزار واحد مسکن شهری و تعداد هفت‌ هزار واحد مسکن روستایی به همت بنیاد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

رخدادشهر: بیک مداح اظهارکرد: ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است که از این تعداد ۲۱ هزار واحد روستایی و تعداد سه هزار و ۹۴۷ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است.

وی افزود: علاوه بر این تعداد واحد، یک‌هزار و ۴۰۵ قطعه واگذاری زمین بصورت انفرادی به متقاضیان صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: شاخص‌ترین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد در استان در شهرستان زاهدان با ۹۳۹واحد، سراوان با یک‌هزار و ۲۴۳واحد، مهرستان با ۴۸۸ واحد، کنارک ۴۵۰ واحد و سیب و سوران با تعداد ۴۱۱واحد است.

وی گفت: در شهرهایی از استان که پروژه ها در حال خاتمه است و یا پروژه ندارد؛ بنیاد مسکن در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه‌های جدید است.

مداح ادامه داد : از سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۵ خانوار روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که تعداد ۱۷ هزار و ۴۳۴ متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی شدند که از این تعداد هشت هزار و ۱۸۵ واحد مسکن روستایی خاتمه یافته و بقیه در حال ساخت و تکمیل است و پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی دارد.

ایرنا نوشت، وی اظهارکرد: در مراحل تکمیل پروژه های مسکن، آورده متقاضی و همکاری بانک های عامل می تواند شتاب بخش تکمیل و تحویل این واحد ها باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت واحدها در سطح استان تلاش شده تا موضوعات فرهنگ بومی مردم در کنار کیفیت و استاندارد لحاظ شود که می‌توان مصادق آن را واحدهای ویلایی ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن مشاهده کرد.

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید